Wygenerowane w systemie deklaracje można eksportować do pliku KEDU, który umożliwi import deklaracji do systemu ZUS. W kontaktach z ZUS można wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny i certyfikat kwalifikowany.
Oprócz wysyłki deklaracji z naszego systemu istnieje możliwość przekazania ich również z za pomocą programów ZUS:
Aby eksportować wygenerowane w systemie deklaracje ZUS, należy przejść do START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE zaznaczyć odpowiednią deklarację i wybrać opcję WYŚLIJ DO ZUS » EKSPORTUJ DEKLARACJE DO ZUS.
System utworzy plik KEDU, który należy zapisać na dysku komputera, by następnie zaimportować ten plik do portalu PUE lub do programu Płatnik.
Aby przeprowadzić import deklaracji w pliku KEDU do portalu PUE, należy po zalogowaniu się na swoje konto przejść do zakładki EPŁATNIK w menu wybrać DOKUMENTY » DOKUMENTY UBEZPIECZENIOWE » IMPORT KEDU. Tam w pierwszym i drugim widoku wystarczy kliknąć na DALEJ. Potem pojawi się okno do wgrania pliku.
W drugim kroku importu w oknie, które się pojawi należy wczytać plik poprzez przycisk "WYBIERZ PLIK" po czym wskazać lokalizację zapisanego pliku KEDU przeznaczonego do importu i po wczytaniu go wybrać DALEJ. Wtedy pojawi się kolejne okno z wgraną deklaracją, którą można zweryfikować.
Po przejściu weryfikacji wystarczy wybrać WYŚLIJ I ZAKOŃCZ.
Aby zapisane na dysku komputera pliki KEDU importować do programu Płatnik, należy w Płatniku przejść do części DOKUMENTY » DOKUMENTY WPROWADZONE.
Następnie należy wybrać opcję NARZĘDZIA » IMPORTUJ DOKUMENTY.
Wyświetli się kreator importu dokumentów. W 3 kroku kreatora, należy wybrać opcję PRZEGLĄDAJ i wskazać lokalizację zapisanego pliku KEDU przeznaczonego do importu.
Po przejściu kolejnych kroków kreatora importu dokumentów deklaracje ZUS eksportowane do pliku KEDU z wFirma.pl zostaną wprowadzone do programu Płatnik.