W systemie wfirma.pl istnieje możliwość sprawnego ujęcia składników majątku w ewidencji środków trwałych oraz zastosowanie jednorazowego odpisu amortyzacyjnego. Jednorazowa amortyzacja środka trwałego jest możliwa w przypadku:
Nabycie środków trwałych należy wprowadzić do systemu poprzez zakładkę WYDATKI. Szczegółowa instrukcja znajduje się w artykule: Zakup środków trwałych.
Możliwe jest również wniesienie składnika majątku bezpośrednio do ewidencji środków trwałych (np. w przypadku wniesienia z majątku prywatnego) poprzez zakładkę EWIDENCJE » ŚRODKI TRWAŁE » DODAJ ŚRODEK TRWAŁY.
W kolejnym kroku ukaże się okno wewnątrz-systemowe DODAWANIE ŚRODKA TRWAŁEGO, w którym należy uzupełnić podstawowe informacje. W celu dokonania odpisu jednorazowego, jako METODĘ AMORTYZACJI należy wybrać JEDNORAZOWA. Wówczas stawka amortyzacji zostanie dopasowana przez system automatycznie w wartości 100%.
Po zapisaniu danych wartość początkowa środka trwałego w całości trafi jednorazowym odpisem amortyzacyjnym do kol. 13 Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów - Pozostałe wydatki, w miesiącu wprowadzenia do ewidencji.
Podatnik ma prawo do przesunięcia jednorazowego odpisu amortyzacyjnego o jeden miesiąc. W celu dokonania zmiany księgowania miesiąca amortyzacji środka trwałego należy przejść do zakładki EWIDENCJE » ŚRODKI TRWAŁE, kliknąć na nazwę środka trwałego a otworzy się okno w zakładce PODSTAWOWE INFORMACJE. Następnie aby przenieść amortyzację na kolejny miesiąc konieczne jest uchwycenie "kafelka" z naliczoną amortyzacją i przesunięcie jej na miesiąc do przodu.
Po dodaniu środka trwałego do ewidencji system automatycznie wygeneruje dokument OT w zakładce DOKUMENTY MAJĄTKOWE. Zakładka ta znajduje się w oknie, które wyświetla się po kliknięciu na nazwę środka trwałego. W celu wydrukowania OT, należy je zaznaczyć i wybrać opcję DRUKUJ. Pod wydruk należy podpiąć kopie dokumentów, potwierdzających wartość początkową danego środka trwałego.