Kompletacja przydatna jest w przypadku sprzedaży usług, przy których przedsiębiorca prowadzi gospodarkę magazynową materiałów, wchodzących w skład danej usługi. Funkcja ta polega na wprowadzeniu do stanów magazynowych usługi oraz przypisaniu do niej zużytych w trakcie jej realizacji materiałów.
W module MAGAZYN » PRODUKT » DODAJ PRODUKT należy dodać nową usługę.
Następnie należy przejść do zakładki KOMPLETACJA i tam wprowadzić materiały, które będą wchodziły w skład wykonywanej usługi.
Jeżeli dany materiał nie został jeszcze wprowadzony do magazynu, należy go ująć klikając na DODAJ PRODUKT.
Automatycznie zostanie otwarte okno Dodawania nowego produktu.
Po kliknięciu na przycisk ZAPISZ składniki usługi zostaną dodane do listy w kompletacji. Następnie należy określić ilość danych pozycji wchodzących w skład wykonywanej usługi.
W kolejnym kroku na podstawie faktury zakupu lub dokumentu PZ należy uzupełnić stany magazynowe składników usługi (MAGAZYN » PRODUKTY » PRZYJĘCIE » NA PODSTAWIE PZ / NA PODSTAWIE PW / NA PODSTAWIE FAKTURY).
Po przejściu powyższych kroków można już wystawić fakturę, dokumentującą sprzedaż usługi ze składnikami bezpośrednio z magazynu (MAGAZYN » PRODUKTY » ZAZNACZENIE USŁUGI » WYDANIE NA PODSTAWIE FAKTURY/NA PODSTAWIE PARAGONU FISKALNEGO/NA PODSTAWIE PARAGONU NIEFISKALNEGO) lub z zakładki PRZYCHODY » SPRZEDAŻ. Cenę wykonanej usługi można dostosować ręcznie.
Wystawiając fakturę system zdejmie ze stanów magazynowych określoną ilość materiałów, które zostały zużyte w celu wykonania danej usługi (automatycznie zostanie utworzony dokument WZ).