W systemie wFirma.pl możliwe jest zaewidencjonowanie noty odsetkowej w dwojaki sposób tak aby trafiła ona do ewidencji podatkowej.
W celu zaksięgowania noty odsetkowej należy przejść do zakładki: WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ »
W przypadku ewidencjonowania noty odsetkowej jako faktura bez VAT, dane należy uzupełnić w następujący sposób:
Jako rodzaj wydatku należy wybrać INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ. Następnie należy w polu RAZEM wskazać kwotę zapłaconych odsetek.
W przypadku ewidencjonowania noty odsetkowej jako dowód wewnętrzny dane uzupełniamy następująco:
Niezależnie od wybranej opcji, odsetki zostaną uwzględnione w KPiR w kolumnie 13 „Pozostałe wydatki”.
W przypadku, gdy przedsiębiorca prowadzi dokumentację online, może pod dodanym zapisem księgowym dodać dokument potwierdzający naliczenie odsetek. W tym celu należy w zakładce WYDATKI » KSIĘGOWANIE kliknąć na numer dokumentu i przejść do podzakładki DOKUMENTY. W podzakładce tej należy skorzystać z opcji DODAJ i w oknie które się pojawi można dołączyć dokument oraz nadać mu nazwę. Oprócz noty odsetkowej na tym poziomie można również dołączyć potwierdzenie płatności za notę odsetkową.