Ostatnimi czasy coraz więcej użytkowników, korzystających z wydruków paragonów fiskalnych za pomocą drukarek, zgłasza problemy z drukarką.
Drukarki fiskalne są bardzo wrażliwe na wszelkie zmiany, dokonywane po stronie przeglądarek (nowe wersje, wtyczki, dodatki).
Poniżej przedstawiamy listę najczęstszych problemów, jakie się pojawiają i sposoby ich rozwiązania.
Rozwiązanie: Należy jeszcze raz dokonać konfiguracji zgodnie z pomocą (drukarka fiskalna), sprawdzając test połączenia z drukarką (sygnał dźwiękowy) i wydruk paragonu testowego. Po przeprowadzeniu konfiguracji zaleca się reset komputera.
Rozwiązanie: Jest to komunikat, informujący o problemie z otwarciem portu COM.
Należy upewnić się, że wybrany został poprawny model lub wybrać inny port (z listy rozwijanej). Jeśli model drukarki i port jest poprawne, a problem nadal występuje: należy pobrać sterowniki do drukarki ze strony: novitus.
Po ich instalacji należy uruchamiać program IAI Printer (uprzednio zainstalowany) z uprawnieniami Administratora (prawy przycisk myszki » Uruchom jako Administrator).
Dodatkowo zalecamy restart urządzenia, po dokonanych zmianach.
Rozwiązanie: Jeśli wystąpi problem przy otwieraniu pliku instalacyjnego, należy tymczasowo wyłączyć (lub odinstalować) oprogramowanie antywirusowe zainstalowane na komputerze i ponownie kliknąć na plik instalacyjny.
Rozwiązanie: Integracja opisana jest w artykule: Drukarka fiskalna D10 - integracja z systemem wfirma
Rozwiązanie: Najczęstsze problemy z drukarką wynikają z posiadania nieprawidłowego klucza uwierzytelniającego zapisanego po stronie wFirma. W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy klucz uwierzytelniający jest taki sam po stronie programu IAI Printer (IAI Printer » APLIKACJE » PARAMETRY POŁĄCZENIA) i naszego systemu (USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » zakładka DRUKARKI FISKALNE).
Jeżeli klucz uwierzytelniający jest prawidłowy, to należy dokonać ponownej konfiguracji drukarki fiskalnej zgodnie z instrukcjami zawartymi w artykule pomocy: Drukarka fiskalna w systemie wfirma.pl - konfiguracja.
W przypadku jeśli powyższe działania nie przyniosą rezultatu należy zmienić port nasłuchu zarówno po stronie IAI Printer (IAI Printer » APLIKACJA » PARAMETRY POŁĄCZENIA) jak i po stronie systemu wFirma (START » USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE).
Rozwiązanie: Aby wyeliminować problem z drukarką należy w pierwszej kolejności wygenerować lub skopiować klucz uwierzytelniający znajdujący się w aplikacji IAI Printer, a w kolejnym kroku należy wkleić go do danych drukarki zapisanych po stronie wFirma.
Klucz uwierzytelniający można odnaleźć przechodząc w aplikacji IAI Printer do zakładki APLIKACJA » PARAMETRY POŁĄCZENIA » KLUCZ UWIERZYTELNIAJĄCY. Po skopiowaniu klucza należy przejść do konta w wFirma i przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » DRUKARKI FISKALNE » DRUKARKI WYMAGAJĄCE IAI PRINTER. Następnie zaznaczyć na liście drukarkę i z menu nad tabelą wybrać opcję MODYFIKUJ. W polu KLUCZ UWIERZYTELNIAJĄCY należy wkleić wcześniej skopiowany klucz i zatwierdzić zmiany wybierając przycisk ZAPISZ.
Jeżeli użytkownik posiada drukarkę fiskalną zintegrowaną z systemem dzięki licencji IAI-Printer, wówczas funkcję wystawiania paragonów z numerem NIP nabywcy należy włączyć w ustawieniach drukarki przez USTAWIENIA » DRUKARKI FISKALNE » USTAWIENIA DRUKARKI » USTAWIENIA WYDRUKÓW FISKALNYCH, gdzie należy zaznaczyć opcję NIP NABYWCY oraz zapisać ustawienia.
Szczegóły wystawania paragonów z NIP na paragonie wyjaśnia artykuł: NIP na paragonie - jak umieścić?
Niektóre modele drukarek fiskalnych z powodów technicznych nie umożliwiają drukowania NIP nabywcy na paragonie. Informacji na ten temat należy szukać na stronach oraz pomocy technicznej producentów wybranych modeli drukarek.
Rozwiązanie: W przypadku, gdy wystąpią inne problemy z drukarką prosimy o kontakt ze wsparciem technicznym.
W celu usprawnienia komunikacji prosimy o przesłanie następujących zrzutów ekranu z aplikacji IdoSell Printer:
Przydatny będzie również zrzut ekranu z serwisu wFirma z zakładki:
Dodatkowo prosimy o zrzuty ekranu z dziennika zdarzeń, po wykonaniu następujących kroków:
Załączone informacje pozwolą na zminimalizowanie czasu udzielenia odpowiedniej pomocy.