Faktury zakupu przesyłane są w dwóch formach: papierowo bądź w formie PDF na adres e-mail. W poniższym artykule pomocy opisujemy jak wygląda odczytywanie faktur przesyłanych mailem.
Krok 1 - Logujemy się na skrzynkę mailową i otwieramy wiadomość od kontrahenta zawierającą fakturę zakupu.
Krok 2 - Zapisujemy otrzymaną fakturę zakupu na dysku komputera lub w przypadku posiadania skrzynki mailowej w Gmail dodajemy ją bezpośrednio z maila (poprzez kliknięcie na załącznik i skorzystanie z funkcji DODAJ DO MOJEGO DYSKU - wówczas pomijamy krok 3).
Krok 3 - Przenosimy pobrany plik na dysk zewnętrzny (Google Drive lub Dropbox) bądź od razu przenosimy go do systemu wfirma.pl.
Aby przenieść pobrany plik na dysk zewnętrzny należy zalogować się na konto, na którym posiadam dysk zewnętrzny, czyli do Google Drive lub Dropbox. Następnie należy przejść do folderu:
Natomiast w celu wgrania pliku bezpośrednio do systemu księgowego należy zalogować się na konto w systemie wfirma.pl i przejść do zakładki: CRM » DOKUMENTY. Aby dodać plik należy skorzystać z funkcji DODAJ » DODAJ DOKUMENT.
Odczytywanie faktur przesyłanych mailem, które wprowadziliśmy do dysku w chmurze lub w dokumentach w systemie dokonuje się w zakładce: CRM » DOKUMENTY lub CRM » DOKUMENTY » FOLDER W DYSKU ZEWNĘTRZNYM. Następnie aby odczytać dokument oznaczamy go (lub oznaczamy kilka dokumentów w przypadku masowego księgowania faktur zakupu) i korzystamy z funkcji DODAJ » DODAJ WYDATEK (FAKTURA VAT) lub DODAJ WYDATEK (FAKTURA BEZ VAT).
Następnie pojawi się okno DODAWANIE NOWEGO WYDATKU, w którym wyróżnione są dwie części: