W sytemie wfirma.pl po dokonaniu czynności związanych z zawieszeniem działalności możliwe jest dokonanie czynności związanych z odwieszeniem działalności gospodarczej.
W sytuacji gdy nie został wskazany miesiąc odwieszenia amortyzacji przy środku trwałym należy dokonać jego wprowadzenia. W tym celu należy przejść do zakładki EWIDENCJE » ŚRODKI TRWAŁE » klikamy na nazwę środka trwałego. W oknie które się pojawi należy przejść do podzakładki ZAWIESZENIA AMORTYZACJI. Następnie zaznaczamy dodane zawieszenie amortyzacji i korzystamy z opcji MODYFIKUJ.
W oknie, które się otworzy w polu KONIEC ZAWIESZENIA wprowadzić należy miesiąc i rok, w którym ma nastąpić wznowienie amortyzacji czyli została odwieszona działalność.
Pierwszy ZUS DRA po odwieszeniu działalności generuje się za okres, w którym nastąpiło odwieszenie. W celu wygenerowania deklaracji ZUS DRA należy przejść do zakładki: START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE » DODAJ DEKLARACJE. W sytuacji gdy odwieszenie nastąpiło w trakcie miesiąca, przy generowaniu deklaracji należy zaznaczyć opcję CZĘŚCIOWE SKŁADKI i wpisać liczbę dni prowadzenia działalności z uwzględnieniem świąt, sobót i niedziel. W ten sposób w deklaracji zostaną wykazane składki za tę część miesiąca, w którym była prowadzona działalność.
Po odwieszeniu działalności gospodarczej należy rozliczyć tak jak przed zawieszeniem działalności zaliczkę na podatek dochodowy (za cały okres zawieszenia również) oraz plik JPK_V7 (za pierwszy miesiąc, w którym miało miejsce wznowienia działalności) jeżeli podatnik jest czynnym podatnikiem VAT. Instrukcja generowania zaliczki i pliku JPK_V7 znajduje się w artykule pomocy: Obowiązki przedsiębiorcy wobec urzędu skarbowego i ZUS.