Jeśli użytkownik posiada integrację z Allegro, w ramach korzystania z dodatku Integrator e-commerce, może pobierać zamówienia z Allegro do systemu wfirma.pl. Pobieranie zamówień umożliwia łatwą obsługę dokumentowania sprzedaży, nadawania przesyłek oraz wysyłki powiadomień do kupujących o statusie ich zamówienia.
Zamówienia pobrane z Allegro znajdują się w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE. Użytkownik może skorzystać z opcji:
Jeśli użytkownik włączył funkcję AUTOMATYCZNIE POBIERAJ ZAMÓWIENIA Z ALLEGRO, w konfiguracji sprzedaży powinien dokonać ręcznego pobrania zamówień tylko pierwszy raz i wyznaczyć datę początku pobierania - kolejne pobrania następować będą już automatycznie z częstotliwością co 10 minut.
Jest również możliwość eksportu zamówień do Excela, aby to zrobić należy w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE kliknąć ikonę trybików, a następnie EKSPORT DO EXCELA.
Zamówienie można usunąć poprzez zaznaczenie go na liście zamówień w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE i skorzystanie z opcji USUŃ.
Usunięte zamówienia można przywrócić do listy nieusuniętych, wybierając dane zamówienie w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE i wybierając opcję PRZYWRÓĆ.
Usuwanie oraz przywracanie zamówień można uprościć ustawiając filtr “Usunięte zamówienia”, który pozwoli na wyselekcjonowanie zamówień do usunięcia lub przywrócenia.
W sytuacji, gdy klient dokonał zakupu na aukcji w danym sklepie, ale w wyniku dokonanej przez niego płatności powstała nadpłata lub niedopłata dla złożonego zamówienia, to przy danym zamówieniu pojawi się ostrzeżenie o zaistnieniu takiej sytuacji. Ostrzeżenie będzie prezentowane w formie ikony wykrzyknika:
jeśli powstanie nadpłata,
jeśli powstanie niedopłata.
Jeśli kupujący podczas składania zamówienia dołączy do zamówienia dodatkową wiadomość dla sprzedawcy, w kolumnie "Nick kupującego" pojawi się ikona dymka. Po kliknięciu na ikonę otworzy się okno szczegółów zamówienia, gdzie znajdować się będzie napisana przez kupującego wiadomość.
W kolumnie “Nr zamówienia” pojawiają się następujące ikony informacyjne:
Artykuł szczegółowo omawiający mechanizm wysyłki powiadomień do klientów: Powiadomienia o zmianie statusu zamówienia w Allegro Plus.
W każdym momencie jest możliwość sprawdzenia adresu mailowego kupującego w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE » SZCZEGÓŁY ZAMÓWIENIA » DANE DOSTAWY.
Jeśli zamówienie zostało nadane do przewoźnika z poziomu systemu wfirma.pl, obok danych dostawy pojawi się ikona paczki , oznacza ona że do danego zamówienia została nadana przynajmniej jedna paczka. Więcej informacji na temat nadawania przesyłek z systemu znajduje się w artykule pomocy: Integracje z przewoźnikami w Allegro+.
Wystawianie faktur, których dotyczy podzielona płatność, szczegółowo wyjaśnia artykuł: Faktura z adnotacją mechanizm podzielonej płatności - jak wystawić?
Platforma Allegro udostępnia możliwość zmiany danych dostawy przesyłki przez kupującego posiadającego konto firmowe (zmiana danych jest możliwa jedynie z poziomu konta w Allegro). Zamówienia dla których została wprowadzona zmiana danych dostawy w systemie wFirma są oznaczone symbolem a w szczegółach zamówienia jest widoczny aktualny adres dostawy.