Użytkownicy wfirma.pl korzystający z modułu Allegro+ mają możliwość zdefiniowania własnych szablonów powiadomień do klientów o zmianie statusu zamówienia dla każdego z posiadanych sklepów.
Aby dodać szablon należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » KONFIGURACJA ALLEGRO+ » SZABLONY POWIADOMIEŃ i wybrać opcję DODAJ.
W oknie które się pojawi należy uzupełnić pola:
Użytkownik może zdefiniować powiadomienia dla czterech akcji:
1. Przyjęcie zamówienia do realizacji - ten rodzaj powiadomienia jest wysyłany do kupującego po pobraniu zamówienia do systemu,
2. Potwierdzenie otrzymania płatności - wysyłka powiadomienia następuje po oznaczeniu zamówienia jako opłacone,
3. Przygotowanie przesyłki do nadania - informacja wysyłana jest do kupującego po pierwszorazowym wygenerowaniu przesyłki dla danego zamówienia,
4. Nadanie przesyłki - po pierwszorazowym pobraniu etykiety przez sprzedającego do zamówienia, kupujący otrzyma informację o nadaniu przesyłki.
Po dodaniu szablonu powiadomienia należy pamiętać o jego włączeniu dla danego sklepu w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » KONFIGURACJA ALLEGRO+ » SZABLONY POWIADOMIEŃ, przez zaznaczenie szablonu na liście i wybranie opcji WŁĄCZ.
W szablonach istnieje możliwość dodawania znaczników, które w trakcie wysyłki zostaną zamienione na odpowiedni tekst:
[dane_dostawy] - zostaną pobrane dane dostawy w zamówieniach allegro;
[dane_do_faktury] - zmienna pobierze dane z kolumny danych do faktury w zamówieniach allegro;
[kwota_zakupow] - zmienna pobierze dane z kolumny kwota zakupów w zamówieniach allegro;
[metoda_platnosci] - zmienna pobierze dane z kolumny metoda płatności;
[status_platnosci] - zmienna pobierze dane z kolumny status w zamówieniach allegro;
[sposob_dostawy]- zmienna pobierze dane z kolumny sposób dostawy w zamówieniach allegro;
[data_zamowienia]- zmienna pobierze dane z kolumny data zamówienia w zamówieniach allegro;
[zakupione_produkty] - zmienna pobierze dane z kolumny zakupione produkty w zamówieniach allegro;
[status] - zmienna pobierze dane z kolumny status w zamówieniach allegro.
Użytkownik ma również możliwość dołączenia własnego logo sklepu do treści wysyłanego powiadomienia. Jeśli użytkownik nie posiada przypisanego logo do dodanego sklepu, to aby je dodać należy w pierwszej kolejności podczas dodawania szablonu powiadomienia wybrać SKLEP, następnie kliknąć na opcję WYBIERZ LOGO SKLEPU.
W oknie które się pojawi należy załączyć plik z logo o maksymalnym wymiarze 1200px * 500px. Obraz przy wysyłce zostanie przeskalowany do rozmiaru 120 px (szerokość) z zachowaniem odpowiedniej proporcji długości obrazka.
Użytkownicy posiadający logo sklepu dodane w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » TWOJE SKLEPY będą posiadali widoczną miniaturę obrazu podczas dodawania szablonu powiadomień.
Aby logo mogło zostać dołączone do treści powiadomienia należy zaznaczyć opcję ZAŁĄCZ LOGO SKLEPU DO POWIADOMIENIA w szablonie.
W przypadku posiadania przez użytkownika integracji z SMTP powiadomienia zostaną wysłane z adresu skonfigurowanej poczty.
Dla kont nie posiadających integracji z SMTP powiadomienia zostaną wysłane z adresu: no-reply@wfirma.pl.