W celu samodzielnego utworzenia pierwszego konta dla klienta biura prowadzonego na MojeBiuro24.pl należy:
lub można skorzystać z opcji DODAJ znajdującej się w kokpicie biura, dostępnym po zalogowaniu do konta.
W obydwu przypadkach wyświetli się okno, w którym należy uzupełnić NIP dodawanej firmy. Następnie po wybraniu opcji POBIERZ dane firmy zostaną pobrane z GUS. Istnieje też możliwość ręcznego wypełnienia danych wybierając opcję WYPEŁNIJ RĘCZNIE.
W kolejnym oknie automatycznie podpowie się nazwa firmy, a w razie potrzeby można ją w tym miejscu zmodyfikować. Następnie należy dokonać wyboru pakietu dla danej firmy: Księgowość online lub Księgowość online + magazyn i kliknąć na przycisk PRZEJDŹ DALEJ.
Po wprowadzaniu numeru NIP system automatycznie pobierze z bazy GUS takie dane, jak nazwa firmy czy adres. Istotne jest wówczas określenie rodzaju prowadzonej firmy.
W przypadku dodania firmy poprzez opcję DODAJ FIRMĘ przy uzupełnieniu danych klienta będą widoczne dodatkowe zakładki PODATKI oraz NUMERACJA FAKTUR.
W zakładce PODATKI należy uzupełnić podstawowe informacje dotyczące podatku dochodowego oraz VAT (istnieje również możliwość późniejszej modyfikacji tych informacji w zakładce USTAWIENIA).
Natomiast w zakładce NUMERACJA FAKTUR dostępna jest możliwość ustawienia własnej serii numeracji dla wystawianych w systemie faktur sprzedaży.
Dodana w ten sposób firma automatycznie pojawi się na liście firm prowadzonych przez biuro rachunkowe.