Jeśli umowa z pracownikiem została zakończona lub rozwiązana, a posiada on urlop wypoczynkowy, którego nie jest w stanie wykorzystać przed ustaniem stosunku pracy, wtedy pracodawca zobowiązany jest wypłacić mu ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy. System posiada funkcję automatycznego wyliczenia ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy na podstawie danych płacowych w wFirma.pl. Sprawdź, jak wygląda wprowadzenie ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy!
Aby dodać ekwiwalent za urlop powinna zostać dodane zakończenie do umowy bądź umowa powinna kończyć się w miesiącu w jakim upływa czas na jaki została zawarta.
Ekwiwalent należy dodać poprzez KADRY » PRACOWNICY i wybrać danego pracownika (nacisnąć na imię i nazwisko). Otworzy się okno Szczegóły pracownika, w którym należy przejść do zakładki DODATKI I POTRĄCENIA » DODAJ, następnie wybrać z listy EKWIWALENT ZA URLOP.
W zakładce podstawowe informacje należy sprawdzić i uzupełnić:
W części ZAAWANSOWANE wszystkie potrzebne informacje są zaznaczone zgodnie z definicją ekwiwalentu za urlop. Należy zwrócić szczególną uwagę, na opcje NIE POMNIEJSZAJ W MIESIĄCACH GRANICZNYCH UMOWY, która powinna być zaznaczona.
W zakładce ZASADY POMNIEJSZANIA SKŁADNIKA PRZY NIEOBECNOŚCI opcja POMNIEJSZAJ SKŁADNIK przy wszystkich rodzajach nieobecności są odznaczone. Dzięki temu nieobecności w miesiącu zakończenia umowy nie pomniejszą proporcjonalnie ekwiwalentu.
Wprowadzony w ten sposób ekwiwalent za urlop zostanie ujęty na liście płac za dany miesiąc.