Działalność rozpoczęłam 1 listopada, jednak wcześniej poniosłam koszty dotyczące zakupu towarów handlowych. Czy mogę je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?
Wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, można zaliczyć do kosztów prowadzenia tej działalności nawet wtedy, kiedy zostały poniesione przed rzeczywistym terminem jej rozpoczęcia.
W przypadku zakupu towarów handlowych ich wartość (netto w przypadku czynnych podatników VAT lub brutto u przedsiębiorców korzystających ze zwolnienia z VAT) należy uwzględnić w remanencie początkowym i wprowadzić przez zakładkę EWIDENCJE » REMANENTY » DODAJ REMANENT. W pojawiającym się oknie należy wybrać rodzaj jako REMANENT POCZĄTKOWY oraz datę wskazać na dzień rozpoczęcia działalności.
Więcej informacji na temat księgowania kosztów poniesionych przed rozpoczęciem działalności znajdą Państwo w artykule: Koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności w KPiR.