System wFirma umożliwia użytkownikom korzystającym z modułu Allegro+ zarządzanie aukcjami z poziomu systemu. Funkcje dotyczące wystawiania aukcji, automatycznego wznawiania i zakańczania aukcji pomagają w lepszej organizacji sprzedaży za pośrednictwem serwisu Allegro.
Aby móc wystawiać aukcję bezpośrednio z wfirma.pl, należy w pierwszej kolejności uzupełnić dane produktu. W tym celu w module MAGAZYN należy zaznaczyć produkt, który ma zostać wystawiony w serwisie Allegro i skorzystać z opcji MODYFIKUJ » MODYFIKUJ. Dzięki modułowi Allegro+ w oknie modyfikacji produktu, będą widniały dodatkowe zakładki GALERIA oraz ALLEGRO.
Zakładka GALERIA służy do dodawania zbioru zdjęć dla danego produktu, które potem można użyć w zakładce ALLEGRO, gdzie definiuje się parametry aukcji. Przy uzupełnianiu parametrów aukcji danego produktu w zakładce ALLEGRO, istnieje możliwość wykorzystania zdjęć przypisanych w galerii produktu.
Zakładka ALLEGRO służy do uzupełniania parametrów aukcji, zgodnie z wymaganiami serwisu Allegro. Jeżeli wszystkie dane wymagane w tej zakładce zostaną uzupełnione, to na liście produktów w magazynie, przy danym produkcie, pojawi się ikona „Allegro” oznaczająca, iż produkt jest gotowy do wystawienia aukcji. Dodatkowo produkty powiązane z wystawionymi aukcjami będą posiadały ikonę koszyka sklepowego
.
Kod EAN dla nowych i obecnych produktów pobiera wartość z zakładki “Podstawowe informacje” do zakładki “Allegro”, natomiast jeśli dany produkt ma uzupełnione pole “EAN” w zakładce Allegro to ta wartość nie zostanie nadpisana przez wartość z zakładki podstawowych informacji.
Jeżeli produkt należy do kategorii, w której serwis Allegro wprowadził produktyzację, w sekcji cech produktu pojawi się dodatkowe opcjonalnie wypełniane pole PRODUKT POWIĄZANY Z OFERTĄ. W polu tym możliwy jest wybór produktu z listy, który reprezentuje produkty wystawione przez użytkownika na aukcji.
Gotowe produkty można wystawić poprzez zaznaczenie produktu na liście i wybranie opcji ALLEGRO » WYSTAW AUKCJE. Aukcje można wystawiać pojedynczo bądź masowo - dla kilku produktów naraz. Przy każdej wystawionej aukcji pojawi się informacja o przewidywanej opłacie (prowizji), która pobierana jest przez serwis Allegro.
W analogiczny sposób można wystawiać:
aukcje z szablonu oraz aukcje z opóźnieniem czasowym
aukcje z wykorzystaniem szablonu i ustawionym opóźnieniem czasowym.
Podczas wystawiania aukcji z opóźnieniem czasowym (bez względu na fakt wykorzystania szablonu) należy zaznaczyć dany produkt, bądź produkty, i skorzystać z opcji ALLEGRO » WYSTAW AUKCJE Z OPÓŹNIENIEM lub WYSTAW AUKCJE Z SZABLONU Z OPÓŹNIENIEM, a następnie, w oknie wystawiania aukcji, uzupełnić dodatkowe pola, tj. “Data publikacji aukcji” i “Godzina publikacji aukcji”.
Więcej na temat wystawiania aukcji z szablonu, można przeczytać w artykule: Szablony aukcji Allegro
Informacja o opłacie za wystawienie aukcji z wykorzystaniem opcji LICYTUJ nie jest dostępna.
Informacje o przewidywanej opłacie za wystawienie aukcji danego produktu, dostępne są w sekcji „Ostatnia aktywność” przy danym produkcie oraz w historii aktywności znajdującej się w zakładce USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY » HISTORIA AKTYWNOŚCI.
Lista wystawionych aukcji znajduje się w oknie widoku szczegółów produktu w zakładce AUKCJE - w tym miejscu znajdują się wszystkie aukcje wystawione do danego produktu. Listę aukcji użytkownik znajdzie również w menu bocznym MAGAZYN » AUKCJE ALLEGRO, gdzie znajdują się wszystkie wystawione aukcje.
Na liście aukcji użytkownik może zdecydować o zakończeniu danej aukcji, korzystając z funkcji ZAKOŃCZ oraz jej wznowieniu przy użyciu opcji WZNÓW. Dostępna jest również funkcja synchronizacji, która pozwala użytkownikowi na aktualizację statusów aukcji na podstawie danych z serwisu Allegro, który może automatycznie zakończyć daną aukcję, ze względu na:
koniec okresu trwania aukcji lub
wyprzedanie wszystkich wystawionych przedmiotów na danej aukcji.
Opcje wznawiania i zakańczania aukcji mogą być używane zarówno dla pojedynczych, jak i dla wielu aukcji jednocześnie. Nad listą aukcji znajdują się też funkcje automatycznego zamykania aukcji oraz automatycznego wznawiania aukcji, które można włączyć lub wyłączyć dla jednej, bądź wielu, aukcji - funkcje te można stosować jedynie wobec aukcji o formacie sprzedaży "Kup teraz".
Aby odwiązać aukcję od produktu magazynowego, należy przejść do zakładki MAGAZYN » AUKCJE ALLEGRO, następnie zaznaczyć odpowiednią aukcję i wybrać opcję AKCJE » ODWIĄŻ.
Odwiązania aukcja będzie oznaczona ikoną
, symbolizującą utratę powiązania.
Aby powiązać wcześniej odwiązaną aukcję, należy w zakładce MAGAZYN » AUKCJE zaznaczyć daną aukcję i wybrać opcje AKCJE » POWIĄŻ AUKCJE.
W wyświetlonym oknie należy wyszukać i wybrać z listy odpowiedni produkt, który powinien zostać powiązany z aukcją.
Ponowne powiązanie aukcji z produktem pozwala na uruchomienie mechanizmów automatyzujących, działających w ramach danej aukcji.
Aby zmienić metody promowania aukcji, należy przejść do zakładki MAGAZYN » AUKCJE ALLEGRO zaznaczyć daną aukcję i wybrać opcje AKCJE » ZMIEŃ OPCJE PROMOWANIA.
Aby dodać nową metodę, w wyświetlonym oknie należy kliknąć przycisk DODAJ, a następnie z dostępnej listy wybrać odpowiednią metodę.
W każdej chwili użytkownik ma również możliwość wyłączenia metod promowania. W tym celu należy zaznaczyć metodę promowania, najechać na przycisk WYŁĄCZ i wybrać jedną z dwóch opcji:
WYŁĄCZ NATYCHMIAST - dana metoda zostanie wyłączona od razu;
WYŁĄCZ NA KONIEC OKRESU PROMOWANIA - metoda zostanie wyłączona na koniec okresu rozliczeniowego.
W zakładce MAGAZYN » AUKCJE ALLEGRO istnieje również możliwość sproduktyzowania już istniejących aukcji. Aby wykonać ich produktyzację, należy zaznaczyć na liście aukcje i wybrać opcję AKCJE » PODUKTYZUJ.
Powiązania aukcji można dokonać poprzez zaznaczenie na liście aukcji i wybraniu jednej z dwóch opcji:
POWIĄŻ Z SUGEROWANYM;
WYSZUKAJ DO SPRODUKTYZOWANIA.
W przypadku wybraniu drugiej opcji, w wyszukiwarce należy podać kod EAN lub nazwę produktu. W wyświetlonym oknie należy zaznaczyć wybrany produkt i wybrać opcję PRODUKTYZUJ.
Aby dodawać zdjęcia do produktów w magazynie, należy mieć zintegrowane konto z dyskiem zewnętrznym - można go dodać poprzez zakładkę USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » KONFIGURACJA ALLEGRO+ » KONFIGURACJA USTAWIEŃ AUKCJI » USTAWIENIA ZDJĘĆ » DYSK W CHMURZE » NOWY DYSK W CHMURZE.
Więcej na temat integracji z dyskami można przeczytać w artykule: Dyski w chmurze - integracja z dyskami Google Drive i Dropbox
Jeżeli integracja z dyskiem w chmurze była wykonana już wcześniej, to należy od razu przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » KONFIGURACJA ALLEGRO+ » KONFIGURACJA USTAWIEŃ AUKCJI, gdzie użytkownik ma możliwość wyboru dysku, z którego chce korzystać, dodając zdjęcia do produktów w magazynie.
W tym miejscu istnieje również możliwość zaznaczenia opcji UKRYWAJ ZDJĘCIA UŻYTE W INNYCH PRODUKTACH, dzięki której zdjęcia dodane w galerii przy jednym produkcie, nie będą podpowiadały się do wyboru przy pozostałych produktach - pozostawienie tej opcji odznaczonej (wyłączonej), pozwoli korzystać z wszystkich zdjęć znajdujących się na dysku w chmurze, przy każdym produkcie znajdującym się w module MAGAZYN.Aby mieć możliwość dodania zdjęcia z dysku w chmurze do galerii produktów, należy umieścić grafikę na swoim dysku w chmurze, w automatycznie utworzonym folderze wfirma.pl » MAGAZYN.