System umożliwia automatyczne księgowanie faktury kosztowej, otrzymanej drogą mailową od innego użytkownika systemu wfirma.pl.
Aby skorzystać z tej opcji, należy zalogować się do systemu wfirma.pl oraz w otrzymanej wiadomości kliknąć w odnośnik ZOBACZ FAKTURĘ / ZAKSIĘGUJ.
Po kliknięciu w odnośnik ZOBACZ FAKTURĘ / ZAKSIĘGUJ, w nowej karcie okna przeglądarki pojawi się podgląd faktury.
Jeśli odbiorca faktury jest zalogowany do systemu wfirma, po wyborze ZOBACZ FAKTURĘ, zostanie przekierowany do systemu. Pojawią się okna: Dodawanie nowego wydatku z automatycznie uzupełnionymi danymi na podstawie otrzymanej faktury oraz podgląd faktury zakupowej (z możliwością wydruku).
Gdy faktura od danego kontrahenta księgowana jest po raz pierwszy, z listy WYBIERZ NOWY RODZAJ WYDATKU, należy wybrać odpowiedni rodzaj. Jeśli zakupy od danego kontrahenta były już wcześniej księgowane, system podpowie schemat RODZAJ WYDATKU, stosowany dla tego kontrahenta oraz poprzednio wprowadzony opis.
Przy wyborze schematu ZAKUP TOWARÓW HANDLOWYCH ORAZ MATERIAŁÓW PODSTAWOWYCH użytkownik ma możliwość wyboru sposobu księgowania za pomocą zakładek STAWKI lub POZYCJE (produkty wprowadzone w zakładce POZYCJE zostaną uwzględnione w MAGAZYNIE lub w zakładce PRODUKTY w przypadku pakietu bez magazynu).
Podczas automatycznego zapisu faktury (po wybraniu opcji ZAPISZ), system generuje dodatkowo dokument w formacie PDF, dzięki któremu można fakturę wydrukować.
Otrzymaną fakturę można również wydrukować już po jej zapisaniu - po kliknięciu na daną pozycję należy przejść do zakładki DOKUMENTY.