Bez względu na liczbę zatrudnionych pracowników, pracodawca ma obowiązek określenia sposobu potwierdzania ich obecności w pracy. Najczęstszą formą potwierdzania obecności w pracy jest lista obecności, w której pracownicy odnotowują fakt stawiennictwa oraz ewentualnie godziny pobytu w miejscu pracy, a pracodawca wszelkie usprawiedliwione i nieusprawiedliwione nieobecności. Jak wygląda drukowanie listy obecności w systemie?
Listę obecności dla pracowników można wydrukować przechodząc do zakładki KADRY » PRACOWNICY » zaznaczenie pracowników DRUKUJ » LISTĘ OBECNOŚCI. Lista może być wydrukowana dla jednej osoby lub zbiorczo dla kilku osób. Aby wydrukować listę dla kilku pracowników wystarczy zaznaczyć ich nazwiska na liście.
W następnym kroku pojawia się okno wyboru miesiąca, za który ma zostać stworzona lista obecności. System umożliwia generowanie list w 3 formatach:
Po wybraniu odpowiedniej opcji i kliknięciu DRUKUJ otwiera się okno dialogowe. gdzie mamy możliwość wydrukowania bezpośrednio list obecności jako plik pdf lub też możemy listy obecności skompresować do ZIP i w takiej formie dowolnie je przekazywać dalej.
Mamy również opcję bezpośredniej wysyłki listy obecności do pracownika zarówno jako załącznik jak i w treści wiadomości. Co ważne aby opcja bezpośredniej wysyłki do pracownika była możliwa musi on mieć zdefiniowany adres e-mail.
Lista obecności jest narzędziem i sposobem potwierdzania obecności w pracy. Pracodawca może przyjąć dowolny sposób potwierdzania przyjścia do pracy przez pracownika. Może być to w formie wydrukowanej listy obecności jak i w formie elektronicznej.