W systemie wFirma.pl istnieje możliwość zdefiniowania nadawcy wysyłanych maili (np. z wysyłanymi z systemu fakturami do kontrahenta). Poniżej znajduje się instrukcja w jaki sposób powinna zostać wykonana integracja SMTP.
W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA i z sekcji INNE » UŻYTKOWNICY, wybrać użytkownika, dla którego chcemy skonfigurować ustawienia, a następnie kliknąć przycisk MODYFIKUJ.
W zakładce SMTP należy podać dane konta, z którego mają być wysyłane powiadomienia/faktury. W opisie pomocy technicznej używanej poczty elektronicznej należy odszukać adres SMTP serwera pocztowego i port dla domeny, na której jest poczta, a następnie uzupełnić te dane w systemie wFirma.
W przypadku wyboru rodzaju połączenia TLS lub SSL szyfrowanie należy ustawić jako domyślny szyfr - zostaną wówczas wybrane standardowe ustawienia dla danej poczty. Wybór rodzaju połączenia “zwykłe” spowoduje, że wysyłane wiadomości nie będą szyfrowane.
Jeżeli wysyłka nie działa poprawnie, należy zmienić szyfrowanie z domyślny szyfr na silny szyfr, średni szyfr lub słaby szyfr.
Aby odpowiedź na maila trafiała do adresata, w zakładce USTAWIENIA w sekcji INNE » UŻYTKOWNICY należy zaznaczyć użytkownika i wybrać opcję modyfikuj, a następnie zmienić e-mail na odpowiedni przy pozycji "Odpowiedź do".
W przypadku korzystania z adresu e-mail Google lub G Suite konto domyślnie ma wyłączoną opcję zezwalającą na używanie "niebezpiecznych aplikacji". W przypadku problemów z konfiguracją SMTP należy sprawdzić, czy po wyłączeniu tej opcji problem nie ustąpi. W celu wyłączenia opcji dostępu dla mniej bezpiecznych aplikacji na koncie Google należy przejść do ustawień konta i w zakładce BEZPIECZEŃSTWO przejść do sekcji DOSTĘP DO MNIEJ BEZPIECZNYCH APLIKACJI oraz zezwolić na dostęp.
Jeżeli mimo włączenia dostępu problemy z konfiguracją SMTP będą w dalszym ciągu trwały, to wówczas zalecamy ponowne włączenie tego zabezpieczenia.