W systemie wfirma.pl dostępna jest nowa, rozbudowana integracja z Allegro - moduł Allegro+, która oparta jest na nowym protokole łączenia REST API. Moduł Allegro+ dostępny jest dla użytkowników posiadających pakiety „Menedżer sprzedaży + magazyn” oraz „Księgowość online + magazyn” aktywny dodatek “Integrator e-commerce”. Poniżej opisujemy jak wyglądać powinna prawidłowa konfiguracja modułu Allegro+.
W celu włączenia modułu Allegro+ należy przejść do START » MARKETPLACE, kolejno należy zaznaczyć moduł Integrator e-commerce i wybrać opcję modułu: Mini, Standard, Big lub Extra, a następnie dodać do koszyka i dokonać płatności.
Aby dodać swój sklep Allegro do systemu wfirma.pl należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE, a następnie w sekcji TWOJE SKLEPY należy skorzystać z opcji DODAJ SKLEP » SKLEP ALLEGRO.
Po kliknięciu w opcję użytkownik zostaje przeniesiony na stronę Allegro, gdzie należy potwierdzić swoje konto klikając na opcję KONTYNUUJ.
Jeżeli użytkownik posiada już dodany sklep w sekcji Allegro zintegrowany w oparciu o protokół SOAP to powinien dokonać jego reintegracji. Ponownej integracji można dokonać poprzez zaznaczenie sklepu na liście znajdującego się w USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » TWOJE SKLEPY i wybranie opcji MODYFIKUJ » POŁĄCZ KONTO ALLEGRO.
Po zakończeniu reintegracji, sklep będzie zintegrowany na podstawie nowego protokołu API REST, który w pełni umożliwi korzystanie z funkcji modułu Allegro+.
Po przełączeniu sklepu z protokołu SOAP API na protokół REST API, przełączenie danego sklepu na powrót na protokół SOAP API jest niemożliwe.
Jeżeli sklep był przełączany z protokołu SOAP na REST, system będzie dla takich sklepów pobierał zamówienia które zostały dokonane od momentu ostatniego zamówienia pobranego w oparciu o protokół SOAP, natomiast w przypadku gdy dodawany jest nowy sklep, który nie korzystał z protokołu SOAP i został zintegrowany od razu jako sklep korzystający z protokołu REST system umożliwi zdefiniowanie daty od której zamówienia mają być pobierane, jednak możliwe jest pobranie jedynie zamówień nie starszych niż 60 dni.
Ustawienia danego sklepu można zdefiniować po przejściu do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » TWOJE SKLEPY poprzez zaznaczenie danego sklepu na liście i kliknięcie w opcję MODYFIKUJ. W oknie modyfikacji sklepu użytkownik będzie miał możliwość zdefiniowania następujących parametrów:
Nieużywane sklepy na liście można ukryć przy pomocy funkcji ukrywania, dzięki czemu nie będą się one podpowiadały podczas wystawiania, synchronizowania i importowania aukcji z Allegro, jak również podczas pobierania zamówień do systemu. Funkcja ukrywania sklepów znajduje się w USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » TWOJE SKLEPY nad listą sklepów. W celu ukrycia sklepu należy zaznaczyć go na liście i wybrać opcję UKRYJ.
Ukryte sklepy można odnaleźć po wybraniu w filtrze WIDOCZNOŚĆ opcji UKRYTE lub WSZYSTKIE.
W celu skonfigurowania ustawień sprzedaży dla modułu Allegro+ należy przejść do zakładki: USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » KONFIGURACJA ALLEGRO + » KONFIGURACJA USTAWIEŃ SPRZEDAŻY. W tej zakładce można zdefiniować domyślne ustawienia integracji, które będą stosowane wobec zamówień i wystawianych do nich dokumentów sprzedaży.
W sekcji ZAMÓWIENIA użytkownik może zaznaczyć:
W sekcji DOKUMENTY SPRZEDAŻY należy zdefiniować czy użytkownik chce aby system wystawiał automatycznie dokumenty sprzedaży do zamówień oraz czy system ma automatycznie wysyłać wystawione dokumenty sprzedaży do zamówień. Po oznaczeniu którejś z wymienionych funkcji konieczne jest zdefiniowanie:
jaka seria numeracji ma być stosowana dla dokumentów sprzedaży (można ustawić domyślną osobną serie numeracji- dla każdego z dokumentów).
jaki schemat księgowy ma być stosowany na dokumentach - do wyboru są: Zwykły, Usługi budowlane - przypadek szczególny, VAT w dacie wystawienia faktury, podzielona płatność lub faktura za opinię biegłego sądowego
Możliwe jest również ustawienie w parametrach - wybór magazynu z którego mają być czerpane produkty podczas dokumentowania sprzedaży z Allegro i możliwość wybrania źródła nazwy produktu jaka ma pojawiać się na dokumencie sprzedaży wystawionym do zamówienia. System może nanosić nazwę produktu, która będzie tytułem aukcji na której został sprzedany produkt lub nazwę produktu magazynowego, który jest powiązany z aukcją na jakiej został sprzedany dany produkt. Ponadto użytkownik może zdefiniować dodatkowe informacje jakie zostaną umieszczone na dokumencie sprzedaży - do wyboru są: Nick kupującego, Numer zamówienia, Adres punktu dostawy. Istnieje również możliwość przypisania kodu GTU do wystawianych faktur w pozycji “Koszt dostawy”.
Konfiguracja ustawień aukcji odbywa się w zakładce: USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE » KONFIGURACJA ALLEGRO + » KONFIGURACJA USTAWIEŃ AUKCJI. Można w niej zdefiniować domyślne ustawienia integracji, które będą stosowane przy przygotowaniu produktów do wystawienia na aukcji:
FORMAT SPRZEDAŻY - czy jest to licytacja czy "kup teraz" oraz ile dni ma ona trwać.
OPCJE PROMOWANIA - wybór formy w jakiej dana aukcja ma być promowana:
Po wprowadzeniu wszystkich danych należy kliknąć ZAPISZ. Ustawione parametry zapiszą się jako domyślne w zakładce ALLEGRO dostępnej w danym produkcie w magazynie (MAGAZYN » PRODUKTY, należy kliknąć na nazwę produktu i przejść do podzakładki ALLEGRO) oraz w szablonach aukcji. Parametry te mogą być modyfikowane na poziomie ustawień produktu, w przypadku gdy dla danego produktu konieczne by były indywidualne parametry (odmienne niż te zdefiniowane w ustawieniach systemowych).