Zdarza się, że w trakcie trwania współpracy z dostawcą lub odbiorcą naszych towarów bądź usług dane kontrahenta ulegają zmianie. Informację tę należy obowiązkowo wprowadzić do systemu.
W systemie wfirma.pl zmiany danych kontrahenta można dokonać na dwa sposoby.
Aby zmienić dane kontrahenta, należy przejść do zakładki CRM » KONTRAHENCI, gdzie trzeba zaznaczyć odpowiednią pozycję i w górnym menu wybrać opcję MODYFIKUJ » MODYFIKUJ.
Następnie w wyświetlonym oknie należy zaktualizować dane i wybrać opcję ZAPISZ.
Zmiany danych kontrahenta można dokonać również z poziomu wystawiania dokumentu sprzedaży i podczas wprowadzania wydatku. Wówczas po wybraniu dostawcy lub nabywcy według dotychczasowych (starych) danych należy wybrać ZMIEŃ DANE.
Wówczas możliwa będzie edycja części dotyczących danych kontrahenta oraz zmiana ich na właściwe. Aby dane zostały na stałe zmienione w systemie CRM, należy zaznaczyć okienko ZAPISZ ZMIANY DO KATALOGU KONTRAHENTÓW.
Zmiana danych kontrahenta co do zasady nie ma wpływu na wcześniej wystawione dokumenty sprzedaży oraz wprowadzone dokumenty zakupu (chyba, że zostaną zmodyfikowane przez użytkownika).