Dzięki funkcji masowe dodatki na listach płac można dodawać zbiorczo wszystkim pracownikom dodatkowe składniki wynagrodzenia. Nie ma potrzeby wprowadzania każdemu z nich danych wyliczeniowych, wystarczy skorzystać z opcji zbiorczego naliczania dodatków na listę płac.
Zatrudniając pracowników na podstawie umowy o pracę, każde wypłacone wynagrodzenie należy udokumentować listą płac.
W celu wygenerowania listy płac dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, w celu wypłaty dywidendy lub wypłaty dla organów stanowiących należy przejść do zakładki KADRY » LISTY PŁAC » ZBIORCZE » DODAJ.
Po utworzeniu listy płac w zakładce KADRY » LISTY PŁAC » MENU » ZBIORCZE » po zaznaczeniu danej listy istnieje możliwość doliczenia do utworzonej listy naliczenia premii, nagrody lub innego dodatku bez konieczności wprowadzania tych danych w zakładce szczegółach pracownika.
Po wybraniu opcji dodaj zbiorczo dodatek pojawia się okno, gdzie są wyszczególnione pozycje danej listy, w oknie tym jest możliwość zarówno wybrania rodzaju dodatku jak i kwoty tego dodatku. Istnieje także opcja skorzystania z przycisku zastosuj dla wszystkich wybranych pozycji, dzięki czemu wpisana kwota pojawi się automatycznie u wszystkich pracowników widniejących na liście. Aby było to możliwe konieczne jest wcześniejsze zaznaczenie tych pozycji za pomocą checkboxów znajdujących się przy imieniu i nazwisku danej osoby.
W oknie dodawania dodatku znajdują się także zakładki Zaawansowane oraz Zasady pomniejszania składnika przy nieobecności. W zakładkach tych analogicznie jak w szczegółach pracownika możemy ustalić jak wybrany dodatek będzie uwzględniany podczas wyliczeń oraz czy będzie pomniejszany w przypadku gdy w danym miesiącu pracownik będzie nieobecny. Więcej na ten tych ustawień przeczytasz w artykule pomocy: dodatki i potrącenia
W tej zakładce należy oznaczyć rodzaje nieobecności, za czas których składnik zostanie proporcjonalnie pomniejszony. Jeżeli którykolwiek z poprzednich dodatków (mających parametry nadane “na sztywno”) powinien mieć inne ustawienia, np. w związku z postanowieniami zawartymi w regulaminie pracy, wówczas należy go wprowadzić jako “inny dodatek” i dodać mu odpowiednie zmiany wówczas w zakładce zaawansowane oraz w zakładce zasady pomniejszania będzie możliwość dowolnej konfiguracji wszystkich ustawień.
Dodane zbiorczo składniki po zapisaniu wyświetlają się na liście płac jako osobna pozycja. Jeśli określony dodatek był wprowadzony już wcześniej w szczegółach pracownika to zostanie on wykazany dwukrotnie na tej samej liście płac.
Masowe dodatki na listach płac pozwalają na szybkie zmiany w wyliczeniach wynagrodzeń bez konieczności wprowadzania dodatków u każdego pracownika indywidualnie. Dzięki tej funkcji można wprowadzić wszystkim pracownikom premię lub inny dodatek w jednym oknie. Funkcja szczególnie przydatna przy jednorazowych premiach i dodatkach np. premie świąteczne czy roczne.